Λογότυπο ΕΣΠΑ «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στον Δήμο Πειραιά» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014 – 2020»
title graphic

Οργανοποιείο Neorion

title graphic

 

ΑΡΧΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ

ΠΑΤΕΝΤΑΡΙΣΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ NEORION

ΜΕΛΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

ART LUTHIERY

ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΜΑΣ

 

Αρχές εργασίας μας

Η οργανοποιία γεννήθηκε, ωρίμασε και ανέπτυξε τις μεθόδους της σε εποχές τελείως διαφορετικές από τις σημερινές. Οι μεγάλοι δημιουργοί του παρελθόντος τελειοποίησαν τις μεθόδους τους, αγνοώντας ή ακριβέστερα περιφρονώντας τους εύκολους και πρόσκαιρους τρόπους εντυπωσιασμού όπως προστάζουν οι σειρήνες του σύγχρονου μάρκετινγκ. Ένας παλιός δημιουργός της Art Luthiery, όπως άλλωστε απέδειξε και ο χρόνος, εργάστηκε συνομιλώντας τόσο με τον πελάτη του, όσο και με την ιστορία.

Όμως στη σύγχρονη πραγματικότητα της Pop Art, η παραγωγή οργάνων σε βιομηχανική κλίμακα επηρέασε αλλά και περιόρισε τον χώρο της Art Luthiery. Kατά τη δική μας αντίληψη, η σύγχρονη Art Luthiery πρέπει να ικανοποιεί τα κλασσικά κύρια χαρακτηριστικά της αλλά και να αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογικές κατακτήσεις.

Παραδείγματος χάρη, η συγκόλληση των μερών του οργάνου που ευθύνονται για τον ήχο πρέπει να γίνεται αποκλειστικά με ψαρόκολλα (κόλλα που προκρίνει η πολύ παλιά παράδοση αλλά αξεπέραστης λειτουργικής - ηχητικής αξίας). Ενώ ο ορισμός της θέσης των τάστων καθώς και η χάραξη τους στην ταστιέρα δε μπορεί να γίνει ακριβέστερα από ένα μηχάνημα laser, που χρησιμοποιούμε.

Όπως προκύπτει από το παραπάνω παράδειγμα ο σύγχρονος οργανοποιός πρέπει να είναι απαραίτητα γνώστης των διάφορων παραδοσιακών μέσων και μεθόδων όσο και ενήμερος των σύγχρονων τεχνολογικών εξελίξεων, ώστε να αντλεί και από τις δύο αυτές δεξαμενές (παράδοση - τεχνολογία) το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Πατενταρισμένη μέθοδος Νeorion

Νέο σταθερό μάνικο έγχορδων μουσικών οργάνων και μέθοδος κατασκευής του

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας με αριθμό 1008623 στους:
Σπουρδαλάκη Χρήστο του Γεωργίου & Κάτο Ιωάννη του Παναγιώτη

Διεθνής ταξινόμηση (INT.CL8): G10D 3/00, G10D 1/00.

Η συγκεκριμένη πατέντα του οργανοποείου μας διασφαλίζει ένα σταθερό μάνικο, πρακτικά ανεπηρέαστο από τις μεταβολές της υγρασίας, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει ακαμψία σε απεριόριστη χρονική διάρκεια.

Τα μέλη του εργαστηρίου
αυτοπαρουσιάζονται

Χρήστος Σπουρδαλάκης
 
Ο Χρήστος Σπουρδαλάκης γεννήθηκε το 1961 στον Πειραιά και ξεκίνησε την ενασχόληση του με την οργανοποιία μόλις τελείωσε το σχολείο. Παράλληλα άρχισε να εργάζεται ως μουσικός, δραστηριότητα που ολοκλήρωσε 13 χρόνια αργότερα, για να αφοσιωθεί αποκλειστικά, επαγγελματικά με την κατασκευή έγχορδων μουσικών οργάνων. Στο οργανοποιείο η δραστηριότητα του επικεντρώνεται στη διαμόρφωση του ήχου κάθε οργάνου, επιλέγοντας το συνδυασμό των υλικών και εφαρμόζοντας εξειδικευμένες μεθόδους βελτίωσης του ήχου που εστιάζουν τόσο στην εξέλιξη παραδοσιακών όσο και σύγχρονων πειραματικών πρακτικών. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με την οργανοποιία, βίντεο που παρουσιάζουν στάδια και τεχνικές κατασκευής μουσικών οργάνων και τα τελευταία χρόνια περιστασιακά μοιράζεται τη θεωρητική πλευρά της οργανοποιίας σε σχετικά σεμινάρια.
Νικόλας Μπορομπόκας
 
Ο Νικόλας Μπορομπόκας γεννήθηκε στο Νέο Ηράκλειο το 1978. Είναι απόφοιτος του τμήματος Γενετικής του Πανεπιστημίου Aberdeen της Σκωτίας και κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών στις Νευροεπιστήμες από το τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η πρώτη του επαφή με την οργανοποιία στο εργαστήριο του Χρήστου Σπουρδαλάκη έγινε το 2002. Η αγάπη του για τη μουσική έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ενασχόλησή του με την κατασκευή μουσικών οργάνων. Από το 2013 εργάζεται συστηματικά στον δημιουργικό σχεδιασμό και την εφαρμογή των διακοσμητικών στοιχείων των οργάνων μας.
Ευστάθιος Αθανασίου
 
Ο Ευστάθιος Αθανασίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τη μουσική παίζοντας κιθάρα. Το 2006 εισήχθη στο τμήμα Γεωλογίας και Περιβάλλοντος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Παράλληλα με τις σπουδές του συμμετείχε σε μουσικά σχήματα με εμφανίσεις σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας. Με την οργανοποιία ασχολήθηκε πρώτη φορά το 2013 σε μια προσπάθεια κατασκευής οργάνων για προσωπική χρήση. Μπήκε στην ομάδα του οργανοποιείου Neorion το 2017 και έχει ως κύριο αντικείμενο τη σύνδεση συγκεκριμένων μερών του οργάνου.

Art Luthiery

 

H Art Luthiery θεωρείται ένα σπάνιο και απειλούμενο είδος οργανοποιίας ιδίως στις μέρες μας εξαιτίας των αντιοικονομικών προδιαγραφών της. Οι κυριότερες από τις οποίες είναι:

I. Το χειροποίητο της κατασκευής. Ο δημιουργός δηλαδή, έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει από την αρχή ως το τέλος κάθε μέρος του οργάνου, στοιχείο το οποίο αντανακλά την προσωπική του αντίληψη περί αισθητικής και ήχου. Φυσικά, στην κατηγορία αυτή δεν ανήκουν όργανα τα οποία είναι αποτέλεσμα βιομηχανικής παραγωγής ή αλυσίδας μοντάζ. Είναι λοιπόν αυτονόητο πώς ο ετήσιος αριθμός παραγωγής τέτοιων οργάνων από κάθε κατασκευαστή δεν μπορεί παρά να είναι περιορισμένος.

II. Τα υλικά κατασκευής που χρησιμοποιούνται από την Art Luthiery εκτός από τα διάφορα είδη ξύλου που προτείνει η παράδοση και η σχετική βιβλιογραφία, πρέπει να είναι φυσικά. Παραδείγματος χάρη, κόκκαλο, ελάχιστα μεταλλικά εξαρτήματα και οπωσδήποτε συστηματική αποφυγή του πλαστικού στα διακοσμητικά μέρη του οργάνου κ.α.

III. Τέλος απαραίτητο χαρακτηριστικό, ίσως και το σημαντικότερο ενός χειροποίητου μουσικού οργάνου, είναι ο διαρκώς εξελισσόμενος καλός ήχος του με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για τον κατασκευαστή, τον μουσικό ή τον ακροατή.

 

Τα υλικά μας

ΣΚΑΦΟΣ

Αν και η ντόπια παράδοση θεωρεί ως κατάλληλα για την κατασκευή του σκάφους την καρυδιά και την μουριά θεωρήσαμε πως δε θα έπρεπε να αγνοήσουμε και να εξαιρέσουμε από τις κατασκευές μας ξύλα προτεινόμενα από την διεθνή βιβλιογραφία και δοκιμασμένα από την παραδοσιακή οργανοποιία του υπόλοιπου κόσμου.

Καρυδιά (Juglans regia), Μουριά (Μorus nigra & Morus alba), Ovangkol και Παλίσανδροι: Jaracanda, Pernabuco, Rosewood Δυτικών Ινδιών, Βραζιλιάνικος Παλίσανδρος αυθεντικός Dalbergia Nigra (προστατευόμενο είδος, κοπής 1947, το οποίο συνοδεύεται από έγγραφο CITES - πιστοποιητικό γνησιότητας ξύλου και νομιμότητας εμπορίας) Κελεμπέκι, και συνδυασμός αυτών αλλά και άλλων ξύλων {δείτε αναλυτικά}.

ΣΚΑΦΤΕΣ ΔΟΥΓΕΣ

Μια ακόμη δυνατότητα κατασκευής όσον αφορά στην κατασκευή του σκάφους είναι η επιλογή σκάφους με σκαφτές δούγες (Carvin).

ΞΥΛΕΙΑ ΚΑΠΑΚΙΩΝ

Κάθε είδος καπακιού έχει τα δικά του ηχητικά χαρακτηριστικά για αυτό και διαθέτουμε ποικιλία διαφορετικών καπακιών για διαφορετικά ηχητικά αποτελέσματα. Στα καπάκια μας χρησιμοποιούμε έλατα που προέρχονται από κεντρική Ευρώπη και Β. Αμερική. Δηλαδή Ελβετικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ρουμάνικα καθώς Sitka και κέδρο B. Αμερικής. Όλα τα είδη ξύλου που χρησιμοποιούμε είναι εξαιρετικής παλαιότητας ενώ δεν χρησιμοποιούμε ξυλεία παράνομης υλοτόμησης και σύμφωνα με τις εγγυήσεις των προμηθευτών μας η ξυλεία μας προέρχεται από πεσμένα δέντρα εξαιτίας φυσικών φαινομένων.

Υλικά οργανοποιίας
 
© 2018 Christos Spourdalakis. Neorion Music Workshop - Instruments. All rights reserved
Λογότυπο ΕΣΠΑ «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στον Δήμο Πειραιά» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014 – 2020»